Kvalitets- och miljöpolicy

 

Vi tar hänsyn till kvalitén och miljön i hela vår verksamhet

Detta innebär……

                  att legala krav är minimikrav

                  att Flex Scandinavias affärsidé, vision, mål och strategi är grunden till våra kvalitetsmål

                  att miljöaspekterna såsom transporter, energianvändning, kemiska produkter och avfall är

                  grunden i våra miljömål

                  att vi har ett bra samarbete med våra leverantörer för att säkerställa att vi uppnår våra

                  och våra kunders kvalitetskrav och förväntningar på produkter och tjänster 

                  att vi skall uppfylla kraven enligt ISO standarderna 14001 och 9001 samt kraven enligt

                  systematisk brandskydds- och arbetsmiljöarbete.

 

Alla intressenters förväntningar beaktas i kvalitets- och miljöfrågor

Detta innebär……

                  att kundernas, ägarnas, myndigheternas, personalens och leverantörernas önskemål och

                  krav beaktas och är en källa för förnyelse och förbättringar

                  att personalen skall ha förståelse för vår kvalitets- och miljöpåverkan

 

Vi skall ständigt förbättra företagets kvalitets- och miljöprestanda

Detta innebär……

                  att personalen har en bra arbetsmiljö

                  att vi regelbundet utvärderar verksamheten för att upptäcka brister samt våra möjligheter

                  till ständiga förbättringar

                  att verksamheten präglas av förebyggande av föroreningar

 

Karlstad 2013-08-23

 

Ulf Bergwall

VD, Flex Scandinavia AB